• +385 (95) 807 3121 | +385 (91) 257 9871

ZAŠTO JE VRIJEME ZA DIGITALIZACIJU POSLOVNIH PROCESA??

Sve tvrtke žele da njihovi poslovni procesi budu učinkoviti i da pružaju korisnicima brzu i kvalitetnu uslugu. No mnoge tvrtke se i dalje oslanjaju na zastarjele načine poslovanja čime usporavaju svoj razvoj i narušavaju reputaciju. Digitalna transformacija poslovnih procesa nameće se kao objektivno rješenje za povećanje učinkovitosti.

Zašto digitalna transformacija?
Da bi smo odgovorili na ovo pitanje, moramo razmotriti kako stvari funkcioniraju u trenutnom okruženju u kojem tvrtke posluju. Uostalom, živimo u dobra interneta i većina svijeta je digitalno povezana. To je stvorilo situaciju gdje korisnici koji su povezani s tvrtkama 24/7, žele digitalno korisničko iskustvo i žele ga sad. Ono što ne žele je gubiti vrijeme čekajući u redovima banaka, telekomunikacija i drugih davatelja usluga da pokažu osobnu iskaznicu ili vlastitom rukom potpišu dokument. Ponašanje korisnika mijenja se zbog mogućnosti koje nudi digitalna tehnologija i lakog pristupa informacijama. Čak su i korisnici koju su se usredotočili na lokalne usluge u fizičkom svijetu ,prije pandemije COVID-19, naučili kako im pristupiti digitalno i globalno.

Digitalizacija procesa provjere identiteta korisnika
Mnoge tvrtke danas još uvijek osobno provjeravaju identitet svojih kupaca što je vrlo restriktivno u današnjem online svijetu. No, s druge strane, ako ne provjerite identitet korisnika licem u lice, kako možete biti sigurni da je osoba ona za koju tvrdi da jeste? Tradicionalne metode provjere autentičnosti više nisu prikladne, pa je digitalna transformacija korisnika logičan korak unaprijed. Njime tvrtke mogu ubrzati proces prijave, provesti ga na daljinu i pravno valjano. Ovo rješenje za digitalni onboarding omogućuje iznimno pouzdanu automatiziranu daljinsku provjeru digitalnog identiteta.

Glavna prednost digitalizacije procesa provjere identiteta korisnika je minimiziranje rizika od moguće prijevare, odnosno lažnog predstavljanja, budući da se u ovom procesu koristi provjera osobne iskaznice korisnika. Rezultat provjere je potvrda da korisnik koristi pravi identifikacijski dokument. To nadopunjuje i biometrijska provjera lica, koja potvrđuje da je korisnik stvarni vlasnik osobne iskaznice i da je fizički prisutan.

Nakon besprijekorne daljinske identifikacije, potrebna je brza, sigurna i laka autentifikacija prilikom ponovnog prijavljivanja korisnika. Korisnici se mogu autentificirati korištenjem dva faktora( ili čak tri faktora) na bilo koju aplikaciju tvrtke koja je integrirana s platformom Identyum, što značajno podiže unutarnju razinu upravljanja sigurnošću tvrtke, a posebno sigurnost osobnih podataka njenih korisnika. S druge strane, tvrtka nema potrebe za nabavom, implementacijom i dugotrajnom integracijom složenih i vrlo skupih autentifikacijskih sustava.

Digitalizacija procesa potpisivanja
Da bi uskočili u val digitalne transformacije, jedan od prvih koraka koje treba poduzeti je digitalizirati ručno potpisivanje dokumentacije. Bez obzira kojom se djelatnošću bavi tvrtka, svakodnevno se bori s hrpom papira koju netko (najčešće korisnik njezinih usluga) mora potpisati i pohraniti u adekvatan prostor. Usvajanje usluge elektroničkog potpisivanja, kao što je Identyum SIGN, najbrži je način da se što više pojednostavi proces potpisivanja dokumentacije. Dokumenti, kao što su projektna dokumentacija, putni nalozi, fakture, ugovori itd. potpisuju se certifikatom pohranjenim u digitalnom Identyum ID novčaniku, bez potrebe za posebnim uređajima (kao što su čitači pametnih kartica ili USB stickovi). Cijeli proces potpisivanja, slanja, obavijesti primatelju i pohranjivanja dokumenata nakon potpisa pošiljatelja i primatelja u potpunosti je automatiziran.

Prednosti digitalizacije procesa potpisivanja su brže sklapanje različitih ugovora, kao i poboljšana produktivnost zaposlenika, ušteda njihovog vremena na ispisu, skeniranju i slanju dokumenata običnom poštom. Promet elektronički potpisane dokumentacije u tvrtki je ekološki prihvatljiviji, agilniji, sigurniji, isplativiji.

Digitalizacija provjere financijskih parametara o korisnicima iz banaka
Koncept otvorenog bankarstva (PSD2 direktiva) revolucionirao je financijsku industriju i omogućio korisnicima upravljanje svojim financijskim podacima. Tako treće strane, davatelji usluga, mogu pristupiti bankovnim računima i financijskim podacima kojima su donedavno upravljale isključivo banke. Pri tome treće strane moraju biti licencirani pružatelji usluga informacija o računu (AISP) kako bi dohvatile bankovne podatke fizičkih ili pravnih osoba na njihovim transakcijskim računima, stanje i transakcije na tim računima i to samo uz prethodnu suglasnost korisnika takvih podataka.

Identyum kao licencirani AISP od strane HNB-a, može omogućiti tvrtkama da digitaliziraju i automatiziraju proces provjere financijskih parametara korisnika, kao što je provjera vlasništva određenog IBAN-a ili provjera parametara financijske sposobnosti (npr. prosjek posljednje 3 plaće, ostali prihodi po računu). Postupak provjere podataka provodi se uz izričitu suglasnost druge strane u skladu s odredbama GDPR-a i PSD.

Zatražite svoj besplatni demo ovdje.

huhr_logo_HR large
b-light
interreg-hr

Prekogranična regija – gdje rijeke spajaju, a ne razdvajaju

Ova web stranica proizvedena je uz financijsku pomoć Europske unije. Sadržaj ove web stranice isključiva je odgovornost Info3 d.o.o. i ni pod kojim uvjetima ne odražava stav Europske unije i/ili Upravljačkog tijela.

Objavljeno: 18.05.2022.